Alla inlägg under maj 2012

Av Catti - 31 maj 2012 18:04

Trött, orkeslös och kämpar för att vara vaken...

Inte sovit bra inatt men efter 20-snåret så kan jag lägga huvudet på kudden och drömma mig bort...

TACK till mina underbara  

Fick en energiboost idag, sååå gott     

Funderar starkt på att gömma mig om några dagar, varför fira egentligen???

Skit samma, nu ska jag försöka piggna till....

Av Catti - 24 maj 2012 14:12

Haft energi utan dess like idag, lämnat och hämtat på dagis, klippt Linus, tvättat, hängt tvätt ute, städat Filips rum, rensat bland en massa papper....

Har ont redan nu och hoppas att det går över...

Hade ett samtal idag med en person som fick mig att fundera på förhållanden.... På gott och ont...

Vill inte egentligen, men vad ska jag tro???

Anton och Linus ska iväg i helgen så jag funderar på om jag och Filip ska hitta på något, kanske åka iväg eller ta en myshelg???

Känns som att jag står utanför och ser på, vill ju vara på "insidan" men vad fan ska jag göra???

Jag biter ihop och hoppas att ingen ser innanför masken, å andra sidan så skulle det nog inte spela så stor roll om jag släppte den för det finns bara två personer som bryr sig ändå....

 

Tjingeling... 

Av Catti - 23 maj 2012 13:59

Då var det redan onsdag igen, lite kluven just nu men det ordnar sig...

Fick ett samtal som inte gjorde mig vidare munter men det ska nog ordna sig, orkar inte med en massa fjanterier från andra som ändå inte bryr sig om mig...

Funderar på vad som händer till helgen, har en del att välja på...

Nästa vecka kanske jag ska ta en tripp till Alingsås, inget jag vill men ibland måste man göra vissa saker...

Nu är det dags att kolla till grabbarna som busar på gräsmattan, har halva gräsmattan här inne efter att dom spungit och lekt med vatten i det nyklippta gräset och sedan kutar in....

Tjingeling...

Av Catti - 19 maj 2012 17:06

Ligger på sängen och försöker andas lugnt och djupt men känns som att det kommer att bli värre, vet inte riktigt vad jag ska göra???

Har ingen lust att ringa sjukvårdsupplysningen så det får bära eller brista, just nu skiter jag i vilket för det är ingen som märker av det ändå...

Det enda skrämmande är om det blir värre och jag inte fixar det, det löser sig nog....

Nu ska jag kämpa...

Tjingeling

Av Catti - 17 maj 2012 12:51

Vaknade för en liten stund sedan av en pigg lillbus, skulle lätt kunna sova några timmar till men det går inte för sig...

Är på ett mys humör idag men det blir inget med det, lever i celibat och får acceptera läget oavsett om jag vill eller ej...

Tur att halva dagen snart har gått, då är det inte många timmar kvar att vara vaken... 

Försöker hålla masken men det är svårt, tänker inte blotta mina tankar eller känslor...

Just nu längtar jag tills imorgon, älskar mina barn över allt annat på denna jord men känner att jag verkligen är i behov av att vara barnledig,,,

Denna veckan har inte varit vidare bra för mig, har mått fruktansvärt dåligt... Det värsta är att mina barn fick se det, har mått ännu värre över det...

Har en del förslag för helgen men jag vet inte riktigt vad jag vill eller klarar av, tror att det lutar åt ett håll men det håller jag för mig själv... 

Jag är barnledig och då finns det INGEN som har med det att göra vad jag gör, just nu känns det som att jag skiter i det mesta, förutom mina söner alltså...

Faktum är att ingen har med mitt liv att göra, när/vad/var/hur/varför jag gör något är min ensak... 

Om jag är fri så är det mitt liv och min ensak, annat vore det om jag hade gett någon några löften....

Tjingeling...

Av Catti - 16 maj 2012 01:45

Jag vill be om ursäkt för det senaste dygnet, jag har inte mått så bra...

Vet att en del personer som känner mig blev oroliga då jag aldrig har betett mig på detta sätt förut, jag kan bara be om ursäkt... FÖRLÅT mig snälla....   

Jag fick en rejäl panikångestattack idag, trodde att jag skulle få åka in till sjukhuset för jag kunde knappt få luft, grät och skakade...

Det var verkligen inte min mening att vara otrevlig, ni som känner mig VET att jag aldrig skulle göra så...

Det är aldrig ok att fräsa i telefon mot någon och sedan kasta på luren, det ÄR ingen orsak men jag kan bara försöka förklara att jag mådde verkligen så dåligt att jag inte ville prata med eller träffa någon...

Jag lagade mat till barnen men har inte klarat av att äta, medan barnen åt så stängde jag in mig i mitt sovrum så att barnen inte skulle behöva se mig sån här...   

Jag skäms verkligen för det jag utsatt min omgivning för och då främst mina barn, jag vet att jag har varit en usel mamma idag men jag ska försöka gottgöra er för ni är mitt ALLT, jag Älskar er och det hoppas jag att ni vet!!!  


Mår allt annat än bra och är så ledsen för ALLT jag gjort...

Jag hoppas att ni kan förlåta mig för det var verkligen inte med vilje som jag har varit otrevlig...

Tror inte att det blir mycket sömn för mig inatt, är faktiskt lite rädd för att somna ifall jag ska drömma...

Vet verkligen inte HUR jag ska komma vidare, om jag ska vara ärlig så tror jag inte att jag kan gå vidare...


Önskar verkligen att jag inte sumpat det, jag kan inte och tänker INTE klandra någon annan för jag VET att det var JAG och ingen annan som gjorde fel....

Finns inga ord som kan förklara HUR mycket jag ångrar mig och önskar ha det ogjort, hade jag kunnat vrida klockan tillbaka så hade jag kunnat ge vad som helst för att få allt ogjort!!!


Är barnledig i helgen och på ett sätt så ska det bli skönt men samtidigt så skrämmer det mig, jag kan bara hoppas att jag klarar av detta, jag får försöka ta en dag i taget...

Om jag inte är kontaktbar så kan det bero på att jag antingen inte är hemma eller för att jag inte mår bra och håller mig undan, det bästa sättet att alltid nå mig på är sms för jag svarar när jag ser det och kan... Vill inte att någon ska bli orolig, jag har lovat några av mina närmaste vänner att jag ska höra av mig om jag mår värre...


Hoppas att ni vet att jag verkligen uppskattar er och att ni betyder enormt mycket för mig... 


Jag vill främst och mest be mina barn och "T" om ursäkt, jag ångrar verkligen vad jag gjort. Det låter säkert löjligt och patetiskt men jag skulle kunna ge vad som helst för att få det jag gjort ogjort, NI är de personer som stått/står mitt   närmast och det jag gjort ÄR oförlåtligt... 

Jag har inte rätt att be er förlåta mig men jag vill att ni ska veta att jag vet att jag gjorde fel, det var verkligen inte ok att utsätta er för det jag gjorde...

Till dig "T" vill jag bara säga, TACK för allt du gjort för mig och barnen. DU har varit som en riktig fadersfigur och man ska vara. Jag har tidigare berättat för dig att jag och barnen inte är vana vid det, du vet att det stämmer för även "S" sa till dig att det var DU som varit som en pappa till barnen när han inte fanns där... 



;-(

Av Catti - 15 maj 2012 17:26

Just nu så HATAR jag verkligen mig själv, klandrar mig för allt som gått fel...

Vill inte vara med om detta, känner mig så knäckt just nu att jag verkligen mår illa!!! Hade jag kunnat så hade jag behövt kräkas, vete fan om jag håller på att få panikångest....

Önskar att jag kunde göra något, vrida klockan tillbaka... 

Fy fan säger jag bara, jag vill inte, vill inte, VILL INTE!!!!

Barnen har fått mat men jag klarar inte av att äta, gömmer mig inne på mitt sovrum så inte barnen ser mina tårar, åhhh gud så dåligt jag mår just nu...

Förlåt om det låter hemskt men hade det inte varit för barnen så hade jag gjort något dumt just nu, jag tänker INTE gör något men hade kunna... Tack gode gud för att jag har mina underbara söner, utan dom hade jag inte varit något...

FÖRLÅT för allt jag gjort....

Av Catti - 15 maj 2012 10:17

Efter gårdagen så står det klart att det kanske är dags att börja dejta, men hur och var??? Har varit på en enda dejt i hela mitt liv och det var 1993, var är det bästa stället?

Ska man gå med i dejtingsidor på nätet? Gå på krogen? Snacka om att jag har noll koll....

Tar gärna emot tips, vill man vara anonym så skriv i inboxen på fb...

Till helgen så är jag barnledig och på lördag så ska jag på fest, ska ta mig tusan försöka roa mig...

På söndag så kommer barnen hem och då ska jag ägna mig åt dom MEN på fredag är jag ledig att roa mig och dejta om jag hittar någon som verkar lockande.... 

Just nu känner jag mig nervös men det går över, funderar på om jag kanske ska ta och kolla om M vill med ut, han kanske har några roliga kompisar som kan muntra upp mig...

Får hoppas att det finns hopp för mig att finna lyckan, vill inte tro något annat...

Vem vet, kanske har jag någon att fira min födelsedag och midsommar med???

Jag bara längtar till helgen, önskar att dagarna kunde gå fortare...

Funderar på om jag ska försöka att sätta i löshåret igen, saknar det faktiskt...

Nu ska jag småglana lite på tv och fundera på hur jag ska gå till väga....

Tjingeling...

Skapa flashcards