Alla inlägg under april 2011

Av Catti - 16 april 2011 11:45

Funderar på vad meningen är och vad som kommer att hända hädanefter, fick i torsdags reda på att kommunen bekräftat att vår son varit utsatt för kränkningar sedan årskurs 7, så nu är det upp till skolinspektionen att reda ut vad som ska hända. Det viktigaste är att både barn och personal på den skolan ska få trygghet, det har hänt för mycket genom åren och den miljön är inte vidare trygg så nu får man hoppas på att det blir bättring.

Har även fått frågan några gånger den senaste tiden om hur jag ska fira min 40-års dag, en mycket bra fråga. Egentligen så känns det inte som att det är något speciellt, är det meningen att man ska fira med fest för andras skull?

Efter allt som hänt det senaste året så vill jag ta till vara på livet, familjen och vännerna, men då är frågan vilka mina vänner är? Jag är osäker på vilka mina vänner är och vilka som är mina bekanta, det är skillnad på de begreppen, för mig så finns vänner där oavsett tid eller situation.

Det har ju tyvärr visat sig det senaste året att en del av de personer som jag ansett vara mina vänner inte varit detta, vissa har visat sig vara "bekanta" eller rent ut sagt även visat sig vara personer som inte ens räknas som bekanta.

Snart är det dags för L´s konfirmation och det har visat sig att vi fick rätt i våra aningar, vi visste redan innan att vissa inte skulle komma. Det är ungefär 1 månad kvar så fyller A år, och sedan är det min tur.

Så då är jag tillbaka till hur jag ska göra, bara låta dagen gå eller göra något speciellt? Som det känns nu så blir det inget firande, fast vem vet vad som händer då det är ett tag kvar...


Veckan som gått har jag haft fullt upp, började min praktik som ska hålla på i 5 veckor till så de kommande 2 veckorna ska jag vara i Uddevalla.

Just nu är jag trött då jag inte kunde sova ut, har passat på att städa lite så kanske jag somnar tidigt och får sova bättre inatt.

Kanske dags att ta en kopp kaffe och försöka ta itu med andra uppgifter som behöver fixas...

Tjingeling... 

Av Catti - 10 april 2011 09:04

Söndag och jag är lite trött, inget ovanligt men det löser sig.

Ska iväg om en stund, det tog några timmar igår så det gör det nog idag med...

Nu till  veckan blir det fullt ös, imorgon börjar jag min LIA och åker vid 8-snåret och beräknas komma hem senare på kvällen när jag gjort min "måndags-rutt".

Det känns lite skrämmande samtdigt som det ska bli riktigt roligt att komma ut på praktik, det blir nog tuffa dagar som kommer att köra slut på energin så jag hoppas att alla fattat budskapet som jag redan skrivit om tidigare för då slipper jag be folk dra åt h-vete...

Har fått reda på att en viss person går och snackar en del dynga, synd att hon inte insett det många andra redan har konstaterat, hon är en psykotisk och väldigt sjuk person.... Utifrån det jag vet om personen så är det ju bara att dra slutsatsen att en mer falsk, sjuk eller utnyttjande människa får man leta långt efter... Att sedan gny över det ena och det andra utan att inse sin egen del i det hela är ju tecken på att personen behöver hjälp, pateiskt med sånt folk...

Funderar på om jag ska ta och sätta fart, en mugg kaffe till så ska jag nog känna mig lite mer piggare....

Tjingeling...

Av Catti - 4 april 2011 15:00

Måtte denna veckan gå fort, känns som att jag inte kommer orka ända in i mål. Är så stressad och inte går det att varva ner heller med tanke på omständigheterna, så det är bara att härda ut...

Nästa vecka börjar praktiken och då är det bara som så att samtal och sms nobbas mellan 22.00 - 10.00, jag vill inte ha folk runt mig då jag behöver få ro så om nu någon fått för sig att umgås/ha med mig att göra så kan den lägga ner den tanken direkt!!!

Har även satt som mål att jag inte säger något personligen, jag kommer däremot att rensa bort folk som jag råkat spara i mitt liv som uppenbarligen inte skulle fått stanna. Har fått upptäcka att vissa är otroligt dåliga på att ta hänsyn och bry sig om andra om de inte har något att vinna på kuppen, så skulle någon märka att de inte har mig i kontakter på fb så kan de även ta det självklart att de inte behöver höra av sig på annat sätt heller... 

Ni som vet med er att ni inte är mina riktiga vänner kan kanske vara så snälla och radera mig så är det gjort???

Och om nu en person missat detta, så vill jag fortfarande ha tillbaka det som är mitt, du vet vem du är...

Tjingeling...

Av Catti - 3 april 2011 14:54

Då tar jag det för, som jag hoppas sista gången...

Jag är fortfarande dålig, jag har inte återhämtat mig från förkylningen...

Jag har mått bäverröv i helgen...

Filip är dålig...

Jag pluggar och denna veckan som kommer har vi 2 viktiga tentor...

Vi har haft ganska mycket att stå i den senaste tiden...


Så nu till min fråga: VAD I HELVETE ÄR DET SOM GÖR ATT DITT LIV ÄR VIKTIGARE ÄN MITT????


Denna veckan är jäkligt viktig för mig och jag varken kan eller vill vara social för jag prioriterar faktiskt mitt liv framför att sitta och dalta med andra... ÄR det verkligen så svårt att respektera detta?

Att behöva blocka alla utom familjen för att få vara i fred och plugga är ju ett tecken om något att det gått för långt, om jag säger/skriver att jag umgås med familjen eller pluggar så är det fritt att tolka det med att JAG ÄR UPPTAGEN!!!

Först på fredag har jag tid att vara social, ändras planerna så lovar jag att skicka ett sms eller på något vis visa att jag har tid för andra personer eller aktiviteter, tills dess så tar jag för givet att jag inte ska behöva skälla ut någon för att det inte kan läsa eller lyssna men framför allt, respektera att jag har ett liv...

Tack och tjingeling...

Skapa flashcards