Alla inlägg under mars 2011

Av Catti - 30 mars 2011 19:03

23 dagar tog det innan kuratorn ville prata med Anton, hur lång tid tar det att reagera när någon blir misshandlad??? Beror hennes intresse på att skolinspektionen, bup och Mariedal har blivit mindre imponerade på skolans agerande??? Vilket som så är det bara pinsamt...

Att det kommit fram information om att det var 3 personal närvarande i klassrummet gagnar inte skolan, den skolan har haft problem i flera år och nu får det räcka...

Hur många elever och personal ska behöva må dåligt innan det blir någon ändring? Att rektorn och viss personal blundar och skyfflar bort problemen gör inte att det försvinner...

Efter anmälan till skolinspektionen så har en av deras jurister hört av sig, något måste göras innan det blir värre. Att agera på det sätt som de gjort är helt otroligt, ordinarie rektorn bryr sig inte kan man säga för då hade hon hört av sig, att biträdande rektorn blev trevligare i tonen och att mentorn hörde av sig var bara patetiskt för deras sätt innan mitt samtal till högste chefen var under all kritik.

Nu får juristen reda ut vad som hänt på skolan under dessa år, tur att vi har en del bevis på papper sedan några år tillbaka, ibland kan det vara smartare att försöka vara vänlig och försöka reda ut det istället för att vara otrevlig...

Nu ska jag sätta mig i soffan för fb strular med att ta bort kontakter (igen) samt bråka med inbox och skicka gåvor, blir till att ta lite mediciner och försöka återhämta krafterna...

Tjingeling..

Av Catti - 30 mars 2011 07:28

Onsdag, startar dagen med tenta följt av latinförhör...

Idag ska vi skicka ut inbjudningarna till Linus konfirmation, på något sätt och vis så har min adressbok försvunnit så om någon som vill bli bjuden läser detta så får den skicka sin adress i min inbox på fb eller i ett mejl...

Börjar bli lite bråttom att dricka upp kaffet och sätta fart så...

Tjingeling...

Av Catti - 29 mars 2011 18:34

Snart 1:a april, då är det nya regler för mig...

Jag tänker inte bry mig.

Jag ska inte krusa.

Jag ska inte ställa upp.

Jag ska inte finnas där som en jävla matta.

Jag ska inte involvera mig med någon.

Jag ska sköta mig själv och skita i andra.

Skulle någon vilja ha med mig att göra så får de själva ta kontakt...

Av Catti - 28 mars 2011 18:58

Måndag... Är ganska trött idag, förkylningen är segdragen. Har beslutat mig för att om jag inte mår bättre imorgon så får jag starta den förbannade antibiotikakuren, vet hur jag blir av den och då får jag vackert stanna hemma och må urk så jag vill verkligen inte... Funderar på att ta och krypa ner i ett bad och bara vara eller lägga mig i sängen och se på en film, är så trött att jag går på knäna snart...

Är bara så in i helvete trött på alla jävla patetiska socialfall som inte ens vill ta itu med sina liv, buhuhuuuu, livet är så jävla hemskt...

Gillar varken pundare, fnask ellker andra patrask och snart kommer jag att inte tänka mig för när jag skriver eller öppnar munnen.... Ingen är perfekt men alla har ett ansvar att ta tag i, se på dig själv för fan, det ÄR ingen vacker syn då du är så ruggigt ful på insidan att man borde springa och gömma sig men som andra psykoser så lurar du den ena efter den andra...

Jag ska stå ut, jag ska kämpa för snart, snart nog så är de flesta raderade... 

Ska det bli bra så får det ta sin tid, men det är värt det...

Tjingeling...

Av Catti - 27 mars 2011 20:05

Tänkte lägga till ett litet tips, om någon är sugen på en Mary Kay visning, fixa sina naglar eller tatuera sig så vet jag några duktiga och trevliga tjejer som ni kan kontakta....

Av Catti - 27 mars 2011 19:29

Söndag och det har varit full rulle, började med att ta med make, Filip och Linus till leklandet där barnen fick ta slut på en del energi. Efter några timmar så kördes make och Filip hem så att jag och Linus kunde åka vidare till en av mina kompisar för att ta en kik på hans Impala av årsmodell 1960, den kommer bli så läcker när den är färdig   

Efter att Linus fått kika runt på bilen och diverse inredning och kromlister så begav vi oss iväg till McD för att köpa lite "middag" som vi inmundigade på kyrkans parkering, det var ju dags för den blivande konfirmanden att vara med på en gudstjänst.

I kyrkan träffade vi familjen Malmevik, som vanligt så fick jag mig goa skratt för den familjen är ju bara så trevlig och rolig, inte en sorgsen min i närheten av dom kan jag lova   

Den senaste tiden så har det hänt en hel del, vissa saker kan jag inte skriva då det finns en del personer som inte behöver ha den infon   

Har även varit hos Lotta i går, efter en mycket trevlig stund hos henne och Putte så passade jag på att ta en sväng till graven, har inte mått vidare bra den senaste tiden men vem fan bryr sig   Jag vet vilka som finns där och verkligen menar det och vilka som gör det till ett spel för gallerian... 

Väntar även på att en av mina barns faddrar ska göra rätt för sig men det verkar som att begreppet: göra rätt för sig existerar... NOT

Imorgon så är det skola igen, på gott och ont, är ganska trött på vissa personer som finns på det bygget men sånt är livet. Det är ju "bara" 1 år kvar snart så jag ska försöka hålla ut, inte lätt men ibland måste man bita ihop och bara gilla läget...

Vi har haft lite snack i familjen den senaste tiden och samtidigt som vi söker annan bostad så funderar vi även på att byta mobilnummer till hela familjen och lägga ner hemtele, dags att hela familjen bryter med varken personer eller saker som ändå inte för något gott med sig... 

Ibland måste man inse att vissa inte ändras, eller ändras till det bättre. Hmm bästa att avsluta dagens bloggande då jag redan råkat skriva en del saker som jag fått radera då det inte ska ges ut viss info om, OM nu någon skulle bry sig så vet dom hur de får tag i oss och kan fråga rakt ut, det ges INTE ut på nätet...

Tjingeling....

Ps! Ni som har någon i min familj som kontakt på nätet och har gjort bort er på ett eller annatt sätt, kan med fördel ta bort oss, så slipper vi jobbet... NI vet vilka NI är...

Av Catti - 11 mars 2011 06:39

Vaknade av hostattack, bara  att ta sig upp och få i sig hostmedicin och lite Bricanyl.

Började klä på mig kläderna jag tog fram igår och inser att det är dags att inskaffa mer kläder, byxorna är på tok för stora så jag får vänta tills min kära lillasyster vaknar innan jag kan gå in i rummet och hämta andra byxor...

Passade på att väga mig och tycker inte om att jag minskat närmare 2 kg på 11 dagar, det går för fort...

Snart är det dags att dra sig till skolan och ha melior i några timmar, sedan ska jag köra Martiina till en kompis...

Tjingeling..

Av Catti - 4 mars 2011 09:07

Fredag och hostan har blivit bättre, men jag vaknar fortfarande på nätterna av rediga hostattacker   

I går så var mådde jag inget vidare, förutom det som pågår så var det även 10 år sedan min älskade pappa dog   

I dag så måste jag på ett viktigt besök även om jag mår vidrigt, gårdagen sov jag mest hela tiden så jag hoppas att dagen blir bättre...

Denna helgen så ska jag börja fila på bloggen som jag ska skriva, där kommer jag berätta om personerna som inte gör rätt för sig, många kommer att förstå vilka personerna är även om jag inte skriver ut namnen...

Jag anser att om man inte gör rätt för sig så får man stå sitt kast, och kan man varna andra från att råka illa ut så ska man ta och göra det, det som min familj blivit utsatt för är inte ok, speciellt då en person skulle vara vän och närstående...

Ska först höra av mig till en person och kolla om den fått "upprättelse" från samma person, har den inte det så är det under all kritik...

När bloggen är skriven så kommer jag att vidta andra åtgärder för att se till att få det som tillhör mig och min familj, jag har väntat tillräckligt länge så nu är det dags...

Tjingeling...

ps! jag har rensat fler nummer från mobilen och tar inte emot varken samtal eller sms från personerna som inte finns kvar som kontakter...

Skapa flashcards