Alla inlägg under augusti 2013

Av Catti - 31 augusti 2013 18:25

Då är det lördag och den siste augusti, som jag längtar...

Snart så kanske jag slipper ständig huvudvärk och kan sätta min energi på de som är värda den...

Just nu så börjar jag fundera på om det är dags att bara avbryta eller fortsätta kämpa med risk för att det kan bli värre med min hälsa....

Har börjat kolla upp lite i smyg, ingen annan har med det att göra innan jag med säkerhet vet...

Jag får höra från flera håll att ta det lugnt och vila, bara så ni vet så går inte det då det måste fungera och jag har kommit till den gränsen då jag inte säger/ber eller tjatar mer så den där iskalla personen som jag kan bli börjar visa sig...

Hoppas att det är värt det för vissa personer...

Nu ska jag försöka få lite gjort sedan skiter jag i vad som händer...

Tjingeling 

Av Catti - 22 augusti 2013 17:25

Tänk vad mogna vissa är, att prata bakom ryggen på andra och ge sin version och då ENDAST sin version kanske gagnar dom men inte i längden... 

Idag fick jag hem en ledsen och besviken son, detta är icke acceptabelt!!!

Det som en del personer tycker är ok borde de kanske ta en funderare över både en och två gånger, om man nu tycker att man är mogen så kanske man inte ska göra vissa saker...

OM man anser att andra i min omgivning ska få ta skuld för mitt handlande så är man allt annat än mogen, jag ÄR nykter alkoholist men det ger INTE folk rätt till att ge andra skit för mitt tidigare drickande ELLER att kalla mig för "fyllekärring", det mest tragiska är att vissa personer som lider av missbruk/psykisk sjukdom eller andra problem verkar tro att det känns bättre att klanka ner på andra för att slippa ta itu med sina egna problem...

JAG tar en dag i taget...

JAG kämpar på...

JAG försöker fixa det som jag förstört... 

JAG är stolt över att varit nykter och inte ger andra skulden för mina misstag...

Samtidigt som jag är glad och stolt så skäms jag, skäms för vad jag utsatt vissa för men en dag så måste man sluta be om ursäkt och förlåta sig själv och fortsätta med livet...

Man kan aldrig ändra det som hänt men att be om ursäkt, ta en dag i taget och försöka visa och göra det bästa är en bra start på vägen synd bara att vissa inte klarar av att det finns folk som är starkare än de är och som står emot och kjämpar på trots skiten som folk kastar och snackar...

Funderar på hur de rättfärdigar SITT beteende??? JAG/VI har slutat med vårt men ändå fortsätter vissa att prata, anmäla och visa sig vara så (o)mogna, vad sägs om att bara lämna oss ifred???

Tänk er för nu, det NI gör kan vändas emot er och OM inte dessa personer slutar snarast så kan jag lova att MIN/VÅR version kommer ut och det finns ju faktisk på papper så valet är enkelt!!!

LÄMNA OSS IFRED!!!

Snart är det flytt och då vill jag inte ha med er att göra, varken i verkliga livet eller på annat sätt...

Hoppas bara  vissa är nöjda med sina val i livet för jag önskar inte att dom ska bli utsatta för samma sak som jag och min familj blivit om de gör fel... 

Nu ska jag fortsätta rensa, packa och se fram emot livet UTAN vissa personer och jag hoppas att få mitt nya nummer nästa vecka för då är det adjöss till vissa personer för jag varken vill eller orkar ha med släktingar som försöker bjuda på alkohol, få mig till att handla alkohol till dom eller anmälningar till soc för något som inte finns...

Avslutar med att be om ursäkt om jag nu är så hemsk att ni inte klarar av att trots allt jag fått ta genom livet ÄNDÅ står stark och går vidare, och INTE låter vissa knäcka mig utan kamp som det finns BEVIS för = EJ FÖRTAL!!! 

Tjingeling... 

Av Catti - 12 augusti 2013 21:39

Varit ett tag sedan jag skrev men det har hänt så mycket runt omkring. har varit nyktra i över 6 månader och livet rullar på,,, Snart är det flytt på gång och jag ska börja gå till sjukgymnasten för att få ordning på mina handleder, det rör på sig så att säga,,,

Senaste veckan har varit knas, jag som egentligen inte kan kräkas har lyckats ett antal gånger den senste tiden blandat med ulkningar och tröttheten från h-vetet hmmmm får nog kolla upp detta...

Just nu ligger lillbus i sängen och är mäkta nöjd över dagen som varit, jag vill bara få sova för det känns som att jag inte kan få nog av sömn   

Har varit på dop då min make blev gudfar till en sötnos vid namn Ebba, dopet gick i rosa och svart så vi gick "all in" och förgade håret rosa hahaha, fast nu har jag rosa med lila toppar,,, Kanske dags att förga det igen men frågan är till vilken färg??? 

Snart fyller lillen 6 år och ska börja på den "riktiga" skolan som han kallar det, dagis är ju för små barn, jaha, när blev min lillprins så stor tro??? 

Känner att detta får bli en kort uppdatering för nu börjar handlederna redan strejka....

Tjingeling och ha det så gott....

Skapa flashcards