Alla inlägg under augusti 2009

Av Catti - 31 augusti 2009 21:52

GRATTIS min goa lilla systerdotter Jessica på 20-års dagen *kram*


Grattis även till W och P som fyller år...


Idag har varit en körig dag, efter skolan så var det iväg till kyrkan för samtal...

Imorgon börjar jag sent så jag tänkte passa på att få fixat lite här hemma innan jag drar mig iväg för några timmar engelska...

Nu ska jag i säng...

Tjingeling...

Av Catti - 29 augusti 2009 08:06

Denna helgen är det Frida Mäss så det händer lite av varje, dagen har bara börjat men här har det hunnits med en hel del ändå.

Ska ta mig lite mer kaffe oc sedan vänta på att Linus kommer hem från kompisen han sovit över hos.

Tjingeling...

Av Catti - 28 augusti 2009 16:48

Nu är det på gång,vi har varit i kontakt med svenska kyrkan angående att ta bort vissa faddrar som ändå inte visat vidare stort intresse för våra barn...

Behöver bara få till mötet där vi ska prata med prästen och förklara vilka personer det gäller och på vilket sätt de brister i sitt fadderskap, men hör man inte av sig eller ens kan bemöda sig med ett vykort så är det inte mycket att ha som fadder heller, meningen är ju att dessa vuxna personer ska finnas där för barnet och guida barnet genom livet men då är ju frågan HUR de ska klara av det när barnet blir äldre då de inte verkar klara av att finnas där nu när barnet fortfarande är ett barn..???


JA, svaret är ett rungande ja och frågan är om vi är besvika... tur att det går att åtgärda men tyvärr så får man lära sig läxan i livet genom den hårda vägen...


Kanske är vi riktigt taskiga nu men varför ska vi behöva höra av oss till dessa personer och säga att de inte har något ansvar och varför? de hör inte av sig så frågan är varför vi ska det???

Det räcker att vi och svenska kyrkan vet.... 


Tjingeling...

Av Catti - 28 augusti 2009 07:18

Vaknade nyss, och skulle gärna sova lite längre, men man får inte alltid som man vill här i livet...


Idag ska jag kontakta kyrkan, vi ska kolla upp hur man gör om man valt "fel" faddrar, af-möte, handla, plugga och tyvärr så måste det städas :-(


Nu ska jag starta min dag.

Tjigeling...

Av Catti - 27 augusti 2009 13:12

Ska ha data om en stund, trodde jag skulle klappa till i bakhuvudet idag när en klasskompis somnade på lektionen och sitter där och snarkar...

Sicken dumme fan!!!!

Tjingeling...

Av Catti - 26 augusti 2009 06:44

Som synes så hinner jag inte att skriva varje dag, dagarna går fort och det är hela tiden något som ska göras.

Ska iväg och ha svenska på morgonen och får se om det finns några skumma tomtar, förra lektionen fick vi läsa några särskrivningar och är man trött och fnissig så kan ni bara tänka er hur 2 likasinnade blir när de läser att skumtomtar även skrivits som "skumma tomtar", det var kört kan jag bara säga *s*

Nu ska jag ha i mig lite kaffe och sätta fart...

Hoppas att lilla gosegummsan Ella hittade något fint till sig själv ;-)

Hinner jag inte höra av mig så önskar jag de resande en riktigt underbar semester och ta väl hand om er *kram*

 Tjingeling...

Av Catti - 24 augusti 2009 17:22

Vilken jäkla dag, började med 3 timmar matte med 20 minuters rast...

Sedan 2 timmar samhäll och 2 timmar svenska, resultatet är migrän som heter duga :-(

Ska ta mig ett bad och sedan lägga mig, mår ruggigt...

Tjingeling...

Av Catti - 22 augusti 2009 23:53

Hejsan hoppsan livet är underbart men så patetiskt med folk som inte kan säga hej utan istället går till andra sidan gatan eller butiken...  sååå pinsamma vissa är *asg*

vi kan  ju låtsas som att du/ni sköter det snyggt och att jag inte ser någonting ;-)

Skapa flashcards