Alla inlägg under augusti 2011

Av Catti - 28 augusti 2011 17:28

Sista dagen på denna sommarens lov, jag har passat på att åka till Överby för att prova kläder och väl inne i Gina så fick jag provat några par och när jag upptäckte att jag kunde ha storlek 36 på jeans så gick jag.

Tog mig en kopp kaffe och gick sedan in och köpte mig ett par jeans, var i behov av ett par i rätt storlek för de jag  har är på tok för stora, lärde mig också att det går utan större problem att byta om i bilen på parkeringen.  

Imorgon börjar skolan igen, hoppas att dessa 10 månader går fort, har för övrigt packat min väska och är redo men känner att jag inte är riktigt laddad   Om ungefär 2 månader så är det LIA i 6 veckor så egentligen borde tiden gå fort, för sedan så är det LIA på våren med...

I går gjorde jag senap och hade tänkt att åka ner till min gamla sambo med en burk och en packe korv men jag är dumpad då hon ska ha herrbesök tror jag   Fast jag hade ju besök igår av det manliga slaget även om det är helt oskyldigt   

Nu ska jag nog ta mig en kopp kaffe och fundera på vad jag kan hitta på resten av timmarna tills det är sängdags...

Tjingeling      

Av Catti - 27 augusti 2011 12:30

Lördag idag då och det är inte den bästa dagen jag varit med om, känner mig så kluven att jag inte riktigt kan ta några beslut.  

Funderar på hur jag ska göra, skit också, vill inte göra något förhastat men vet samtdigt att jag måste göra något...

Har i alla fall min nya leksak att roa mig med men den är så invecklad och jag har inte tålamod att sätta mig in i saker och ting för tillfället.

Ska försöka att hålla mig sysselsatt så kanske jag inte gör något dumt, så det kanske är lika bra att börja pilla lite och få tiden att gå...

Eftersom jag bytt mobil så försvann alla nummer och om nu någon vill att jag ska ha just deras nummer så får man antingen inboxa det till mig på fb eller skicka ett sms med sitt namn...

Tjingeling...    

Av Catti - 20 augusti 2011 07:48

Lördag idag och det verkar som att solen vill kika fram  

Det var meningen att vi skulle fira Filips 4-års dag idag men eftersom ingen hört av sig om att de ville vara med så har jag andra planer inbokade, tar med mig Filip och Anton från stan när de vaknat och fått i sig frukost  

Linus är inte hemma och maken ska jobba så det ska bli kul att ta med mig "stor och liten" för några timmars utflyckt från stan, hoppas att grabbarna kommer att gilla mina planer  

Filip fyllde som sagt 4 år i måndags och eftersom jag anade att inte många skulle komma ihåg eller bry sig så skickade jag grattis kort till honom från vissa faddrar, kanske fel men nästa år så kommer han att få reda på vilka som egentligen bryr sig och inte... Jag skäms å vissa personers vägnar men det får det vara slut med...

Måste även berätta att vi har nog fått världens gulligaste granne och då menar jag inte någon av singelkarlarna i huset   jag syftar på tjejen som bor över oss med sin gulliga lille son, hon är otrolig... Hon kom ner med en present till Filip vilket hon inte hade behövt men jag kan bara säga och det tål att upprepas, hon är otrolig!!!   

Hon knatar ut med pojken i ur och skur vilket inte många skulle göra, de flesta väljer att gömma sig för regnet medans hon trotsar alla mörka moln =) OM du läser detta gumman så ska du veta att du är en helt otrolig tjej, och du ska inte ta åt dig andras negativa skit för du är bättre än så!!!

Nu ska jag ta mig lite mer kaffe och vänta på att grabbarna bus vaknar så att vi kan rocka igång dagen   

Ha en riktigt underbar dag allihopa...

Av Catti - 14 augusti 2011 12:49

Ja jädrar säger jag bara, några som kanske läser detta vet säkerligen vad jag syftar på   en del kan man klandra en person för men det är mest de vuxna som brustit något så otroligt i sitt beteende   helt obegripligt att någon ens kan tänka tanken om att göra som de gjort desto värre är det att de verkligen GJORT detta...  

Idag har vi sovit länge och vaknade utvilade, bra det med tanke på att vi ska försöka att få i ordning här i hemmet...

Imorgon så kommer det främmat som inte kan komma på själva kalaset, så lite ordning i la plasa bör vi ha   Fast å andra sidan så har inte många hört av sig om att de kommer och det brukar man ju göra för inte fanken dyker man bara upp som gubben ur lådan... 

Nu ska jag ta och dricka upp mitt kaffe och sedan ta och försöka få lite gjort i hemmet... 

Passar på att önska er en riktigt fin söndag...   

Tjingeling

=(

Av Catti - 11 augusti 2011 17:11

Filip beställde hamburgare till middag idag så jag stinker lök och annat slisk, fast gott var det. Fick så förbaskat ont förut så nu ligger jag i sängen och väntar på att värktabletten ska kicka in och göra sitt, har även fått hjälpa min ena syster att installera internet så nu är hon glad som en lärka  

Igår var jag allt annat än glad, hade ont så in i böveln och upp på detta så var det en person som trodde på fullaste allvar att den kunde köra över mig med sina dumheter, bra försök och bättre lycka nästa gång. MEN det blir ingen nästa gång, finns inte en suck att detta ska ske igen. Kan inte skriva hela historien då vissa personer kan få skit för vad som hänt och en person behöver nog skyddas för allt står inte riktigt rätt till har jag en känsla av, det jag kan skriva är att detta går helt emot allt jag anser angående ansvar...

Imorgon blir jag gräsänka då maken ska jobba, hur nu det ska gå med mitt mindre glada humör och smärtan. Fast jag har ju något att se fram emot  

Nu ska jag nog ta mig in i duschen för att tvätta bort matlukten och sedan ta med mig en mugg te för att slappa i sängen, ha en trevlig kväll...

Tjingeling 

Av Catti - 8 augusti 2011 19:50

Lite upp och ner samtidigt som det är sidledes... 

Först och främst, din förbannade lilla böld, du muckar med fel person... Njut nu för det kommer ta lång tid innan nästa gång om det nu blir någon nästa gång vill säga. Jag sa det från första början att du kommer inte bli någon favvo och nu kan jag bara konstatera att JAG HADE RÄTT MOHAAHHAAAHAHAHAAAA


Ok, nu tar vi lite gladare nyheter. Linda och Leon får komma hem från bb imorgon, det kommer att göra dom gott och han är helt ljuvlig den lille busen   Har ju fått min beskärda del av nattliga turer till olika sjukhus när Linda var gravid men nu när man ser hans pussmun, rynkiga panna och seger gest så är allt förlåtet  


Själv så har jag haft ont i ryggen den senaste tiden och tagit för givet att det var för allt kånkande, så i måndags började mitt ena ben domna bort och nu har jag blivit sjukskriven då det visade sig vara ischias. Går hos sjukgymnast för att få bukt med smärtan och domningarna, om det inte gett med sig de närmaste veckorna så blir ortopeden inblandad  


Ska även försöka planera lite inför Filips 4-års kalas som går av stapeln den 20:e denna månaden, det är nog lättare att ta det på en helg istället för på en vardag.

Vi skickar inte ut några inbjudningar då vi vet att folk ändå vet om när han är född och de flesta läser detta, samt att de kan höra av sig om de nu vill komma och fira honom. Så lördag den 20 augusti klockan 14. 00 så är det kalas, tänker man komma så vore det bra om man hör av sig på något sätt så att vi kan planera in hur mycket det kommer att gå åt av tårta och dryck + att de som inte varit här kan behöva den nya adressen.


Försöker även få iordning här i den nya bostaden vilket är ett nöje, funderar fram och tillbaka om vi ska köpa nya saker och i så fall vad ska vi köpa??? 

Nu ska jag ta mig lite kaffe och kila ut på balkongen, Filip ligger så gott i sin säng, Simon och Linus är på väg ut för att fiska, Anton och Mikaela är ute och jag kommer inte gråta för att jag får lite lugn och ro ;-) 


Tjingeling

Av Catti - 2 augusti 2011 06:31

Nu går det undan, inte ens 1 månad kvar så är jag tillbaka i skolbänken...

Denna helgen fick vi äntligen flyttat, känns så skönt. Blev riktigt stressigt men så går det när man försöker att få de avklarat så fort som möjligt och om man är 2 vuxna och 2 ungdomar som ska få det till att flyta på.

MEN, nu har vi lärt oss att man inte ska förlita sig på andra utan däremot inse att vi klarade av det själva... Att bjuda på flyttkaffe och mat till de som hjälpte till blev ju billigt å andra sidan och inte behöver vi oroa oss för att folk ska fråga oss om hjälp när vi inte fick så värst mycket...

När jag kom till jobbet igår så var det som vanligt men under dagen så började jag må sämre, tror att det mesta kommer ikapp nu, mår allt annat än bra men jag kan inte stanna hemma, får kämpa lite till då det endast är 14 dagar kvar att jobba, det förlängdes igår igen med några dagar.

Efter jobbet är klart så måste jag vila, känner mig helt slutkörd, lösningen är inte att ta värktabletter och bita ihop för i längden kommer det ikapp. Fick en utskällning av min mamma igår som reagerade på att jag inte verkade må bra, men jag hinner inte gå till läkare, och att lista om mig till den vårdcentralen jag jobbar på för ett enda besök är bara så jäkla onödigt. Vikten har rasat och det känns som att hälsan följer i dess spår men snart är jag ledig så att jag får kolla upp vad som händer, borde även kolla NÄR och OM jag får en årskontroll, det har ju för fasen gått snart 1½ år sedan mig gbp-op och ingen har kollat upp mig... 

Nu ska jag sätta fart så att jag kommer iväg till jobbet..

ps! om någon försökt nå oss på hemtele så kan jag bara säga att telia strular så vi har varken tele eller internet, det skulle ta upp tll 4 veckor att fixa även om vi sa från början att vi ska flytta, när vi ska flytta och att det ÄR ett comhem hus ... Tur att det finns andra bolag som kan räta upp deras slingriga stil.... Under tiden så når man oss på mobilerna...

Tjingeling

Skapa flashcards