Alla inlägg under december 2010

Av Catti - 12 december 2010 10:10

Söndag och det är 3:e advent, om en stund så ska vi få besök och jag har lovat att klippa Carina.

Sedan rullar dagen på med pluggande inför morgondagens tenta, ska iväg en sväng senare och hämta hem Linus också. Har 2 tentor nu till veckan och 1 veckan därpå, har en del möten också som jag ska få avklarade...


Snart är det lite jul ledighet och jag anar att det kommer varvas med studier, bara att bita ihop och gilla läget...

Har kommit fram till att jag endast ska avlägga ett nyårslöfte, det löftet ska vara att helt och hållet radera  ut personer från mitt och familjens liv som inte för något gott med sig. Man kan inte få stabilitet med lugn och ro i sitt liv om man har med "oroligt" folk att göra, de som ska förställa att vara släktingar eller vänner/bekanta men ändå bara suger musten ur oss på olika sätt kan vi vara utan...


Jag tror inte på tomten, påskharen eller gud och jag tror inte att personerna kommer att ändra sig heller men det återstår att se. Efter årsskiftet så är personerna raderade om de inte gjort en radikal ändring, har tidigare skrivit att även faddrar ska rensas bort och det tar vi itu med i samma veva.

Har man inget intresse av andra personer så kan man slippa allt ansvar...

Nu ska jag sätta fart, behöver kolla om Filip fortfarande har feber. 

Tjingeling

Av Catti - 4 december 2010 07:38

Lördag morgon, jag har varit uppe sedan före 6 och fått i mig kaffe och mina tabletter.

Denna veckan har varit händelserik, det har varit en del tentor för min del samt en massa shopping då jag fått in en del pengar. Köpte en del saker till maken och barnen, men framför allt så har jag unnat mig själv vissa saker och naturligtvis så har jag även betalat en massa räkningar =)

Att  betala räkningar känns ju oftast inte kul men denna gången så var det inga ledsna miner, skönt att ligga steget före för då får vi mer pengar över nästa månad ;P

Känner att det kan vara dags att ge en liten påpekan ifall vissa personer missat det, men vill man sjunka i mina ögon så finns det några sätt...

Här kommer några sätt:

* Att inte göra rätt för sig...

* Att inte stå vid sitt ord/löfte...

* Att inte ta ansvar för sitt liv, istället gny över hur eländigt man har det när man inte ens försöker kämpa, det är bara att bita ihop och göra som vi andra får göra, plugga eller jobba!!!

* Att kalla någon för könsord, alla har kön men för det så ÄR man inte könet...

* Att hata någon är ganska extremt och sånt folk har inte jag mycket till övers för...

* Att som vuxen inta finnas där 24 timmar om dygnet och göra det bästa och mesta för att barnet/barnen ska må bra... Har man ansvar för barn så får man prioritera sig själv i andra hand...


Jag har träffat en del folk genom åren som bara tänker på sig själv, men även folk som skyller på än det ena och än det andra för att slippa ifrån vissa ansvar. Patetiskt i mina ögon men det är deras liv, jag vill inte bli indragen i sånt skit...


Nu är klockan snart 8 och jag funderar på att sätta mig och se på teve, har inte suttit i soffan och bara "varit" på länge. Vi har ju skaffat oss en ny platt-teve och de flesta av mina läxor är gjorda så jag anser att jag kan varva ner och bara njuta av lugnet med familjen =)


Tjingeling....

Skapa flashcards