Alla inlägg under oktober 2009

Av Catti - 20 oktober 2009 08:08

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag, hade prov igår och naturligtvis blev jag sådär blockad igen :-( måste försöka arbeta bort det.

Fick vackert sticka iväg och köpa migräntabletter men det hjälpte föga, hoppas att det blir bättre resten av veckan ,ed alla prov som är på gång.


Oroar mig för några personer och det gör inte saken bättre, hoppas ni vet vilka ni är...


Nu ska jag ta och sätta lite fart med vardagen här hemma.

Tjingeling...

Av Catti - 18 oktober 2009 10:24

Då var det söndag igen och jag vet att jag inte skrivit på ett bra tag men just nu är det allt på en och samma gång i mitt liv.

Nu till veckan har jag 5 tentor att genomföra *urk* samtidigt ska jag försöka hinna med mitt liv som mamma och fru, funderar på om det finns något sätt att få fler än 24 timmar /dygn men tydligen så går inte det :-(

I vilket fall som heslt så har jag försökt att koppla bort från studierna både fredag och lördag, har bakat pepparkakor med lilleman och varit fyllechaffis så nu får jag ta igen lite extra idag istället.

Fick tillbaka ett svenskaprov som jag gjorde för ett tag sedan och jag fick vg- vilket jag blev skitglad för, jag är supernöjd om jag får g så det där v:et blev en riktig överraskning då jag aldrig hade trott det.

Har tyvärr en tendens att "låsa" mig på prov så allt som jag pluggat bara försvinner och sedan slutar det med samma sak varenda jäkla gång = MIGRÄN!!!! snacka om att det lär gå åt mycket eez, kaffe och treo denna veckan med alla prov, dyrt blir det..


Äldste sonen har jobbat med att sälja GT på helger då han vi haft överenskommelsen att vi lägger ut resten av pengarna så att han kan få ett wii i julklapp, förra veckan så fick jag frågan av min syster om vi var intresserade av att köpa deras wii som dom hade köpt i julas.

Jag kan inte mycket om spel men även jag fattade att vi gjorde ett kap då vi fick maskinen, trumset, mick, gitarr, bas, 4 spel (worldtour, hero m.m.) för 2000:- MEN nu står det förbannade trumsetet där och ingen verkar vara sådär speciellt intresserad av det förutom lilleman ;-)


Har även hunnit med att klaga på en lärare som inte varit vidare trevlig så det slutade med att rektorn dök upp i klassen och frågade vad alla tyckte om läget, hoppla vad det flög upp nävar i rummet med klagomål ;-)

Vårterminens ämnen är även sökta så jag hoppas att jag kommer in...


Tjingeling nu väntar lite pluggande varvat med pepparkakor och mjölk...

Av Catti - 2 oktober 2009 18:34

Nu är denna veckans slit över, eftsom jag fick stanna hemma från skolan en vecka så har jag en del att ta igen så idag fick jag göra mitt engelska prov.

Så skönt att ha det fixat, nästa vecka har jag "bara" 3 prov och vecka 43 har jag 5 prov... *gulp*

Det är bara att bita ihop och göra sitt bästa, känns tufft men jag ska klara av det.

I övrigt så har inte så mycket hänt som jag tänker skriva om här då jag vet att vissa snokar och det finns saker som inte alla har med att göra...

Fick hem skolkorten på Anton idag Glad kan säga så mycket som att de blev jättefina...

Ska få besök idag så jag har köpt hem god mat och dryck, sitter och väntar...

Tänkte ta och få gjort lite matte medans jag väntar...

Tjingeling...

Skapa flashcards