Alla inlägg under oktober 2011

Av Catti - 31 oktober 2011 12:39

Dagen började med att jag försov mig, sedan så verkade den bli bättre men nu vete fan...   

Har sån tur att jag kan äta lunch hemma idag och imorgon, på onsdag är jag ledig och ska fixa med lite saker som jag försökt att undvika men nu finns det ingen återvändo längre, situationen är ohållbar...   

Snart är det dags att dra sig tillbaka till jobbet och göra några timmar till innan jag får komma hem för att ta itu med "mamma-livet", matlagning, städning och allt som hör till samt lite dirty girl talk för att avrunda dagen...   

Mobilen har varit ovanligt tyst idag, å andra sidan så har inte jag varit vidare flitig med att höra av mig heller   

Dags att börja dra sig snart...

Tjingeling...

Av Catti - 30 oktober 2011 18:16

Har en övertrött Filip som fått lägga sig tidigt så nu ligger han i sängen och skriker efter Tomas, mina försök till läggning duger inte för jag väljer fel bok, busar inte på samma sätt och är helt enkelt inte TOMAS!!! Nej, jag är inte han men jag är den som genomgick graviditeten från helvetet och förlossningen ska vi inte ens gå in på mer än att jag kände hur de skar i mig 2 gånger så jag tycker att jag borde få lite kredit för vad jag gått igenom!!!   

Sedan kommer Anton och menar på att han ska gola ner mig till Tomas, ohhh jag blir så rädd att trosresåren brinner upp   

Vet inte riktigt vad jag ska säga om herrns kommentar i torkrummet igår, liten som en spädgris???? SAY WHAT????   

Tappat räkningen på hur många gånger jag slocknat idag, är så trött, så trött att jag inte vet hur jag ska orka med kommande veckan...   

Är detta normalt så vill inte jag ha det normalt, tänkte få fixat i hemmet idag men det städningen blev det lite si och så med fast baka pepparkakor har vi gjort...

Nu ringer telefon så det är dags att dra mig till soffan igen...

Tjingeling...

Av Catti - 30 oktober 2011 10:03

Söndag och morgonen började bra, nu har den bytts till ännu en dag av illamående  

Har så mycket som måste göras i hemmet men jag mår för dåligt just nu och orkar inte med vidare mycket, önskar att jag slapp illamåendet med det är bara till att vänta ut det och hoppas på att det inte ska fortsätta...

Följde älsklingen till bussen och det var en prestation då jag ulkade för mig själv hela vägen fram och tillbaka, bara att bita ihop och inse att det inte är mitt fel...

Nu blir det sängen för min del en stund till...

Tjingeling... 

Av Catti - 26 oktober 2011 21:26

Frågan är blir det ALF eller TALF??? Jag hade tänkt mig ALF men nu har några fått för sig om att TALF passar bättre, hmmm jag får fundera på det ett tag och se hur det blir... 

Jag har haft en riktigt underbar dag, träffat Anneli och umgåts med älsklingen...   

Vet egentligen inte vad jag ska skriva idag för jag vill inte ta ut något i förskott och det finns ju folk som snokar runt och inte behöver ha viss info ännu om vad som sker i mitt liv...

Imorgon blir det en lång dag på jobbet, kommer längta hem som en tok skulle jag tro... Förklarar kanske imorgon haha

Fick frågan idag om jag är kär   vet inte hur någon har kunnat undgå att märka det men JA det är jag, det har jag  inga problem med att erkänna...

Sitter och knaprar godis just nu och drömmer mig bort, tiden går så fort och jag önskar att allt hade varit lättare... Med tanke på situationen så kan jag inte vara borta hur länge som helst eller när som helst för jag har ju barn att ta hand om, de stora klarar sig men inte den minsta... 

Lever i ett lyckorus varje gång vi ses och när det är dags att skiljas åt så mår jag skit, å andra sidan så är jag inte ensam om det för Filip blir verkligen helt förkrossad när det är dags att säga hejdå...   

Jag har varit noga med att Tomas själv ska ta besluten utifrån vad han vill och känner, det är inte lätt men för mig är det viktigt att han själv får avgöra vad som ska hända... Hade tänkt prata med vederbörande i lördags om mina känslor men han var snabbare än mig   

Åhhh, jag känner mig verkligen helt salig och fortsätter att lalla runt i min lilla rosa bubbla....

Nu är det dags för mig att lägga mig...

Tjingeling...

Av Catti - 25 oktober 2011 19:27

Tisdag och jag kämpar på, jobbade undan en del på rasten så att jag kunde sluta tidigare...

Fick även reda på att jag är ledig imorgon, JIIIPPPIIIEEE, ska försöka tvätta lite idag och städa så att jag slipper detta imorgon... OM min planering går rätt så kan jag istället åka och våldgästa folk under morgondagen   

Handledaren ändrade även mitt schema för nästa vecka, känns riktigt skönt att kunna komma hem lite tidigare samt någon dag ledigt med mina underbara killar  

Funderar på om jag ska ta och slita bort sängkläderna och tvätta halva natten, fixa ansiktspackning och raka lite så att man inte känner sig som ett freak  

Har börjat fila lite på mitt examensarbete, jösses så mäktigt det känns...

Funderar på att göra något imorgon som jag inte gjort på länge, åka till THN och gå runt i butiker och shoppa lite... Det är evigheter sedan jag gjorde det så egentligen skulle jag göra slag i saken, undras bara om jag kanske hinner ner och fixa en tatuering??? Ujjj nu vill jag göra massor känner jag men räcker tiden till tro????

Har några personer i min omgivning som inte mår vidare bra, DET drar ner glädjen en aning men jag kan inte göra annat än att finnas som stöd...

Idag var det en karl på jobbet som tydligen kände mig men jag kan inte placera honom, han pratade på och jag stod där och försökte hålla masken, kanske kommer på det någon dag VEM han är   

Efter alla år av slit och strävan utan störra uppskattning eller uppmärksamhet så har jag svårt att se om någon flirtar med mig, med andra så ser jag på en gång men inte med mig, men idag fattade även jag vinken...

Det är bara som så att jag inte är intresserad för mina tankar går endast till en person  

Är lite sugen på att kanske gå ut till helgen, antingen krogen eller bio men det återstår att se hur det blir med den saken...

Nu har Filip somnat, det stora killarna är ute och jag ska suga av golven...

Tjingeling... 

Av Catti - 24 oktober 2011 19:44

Hej och hå och luden tå, sicken dag det varit..

Vaknade före klockan ringde av illamående, skit samma det var bara att bita ihop och starta dagen...

Fick det jag skulle gjort och lämnade Filip till dagis och sedan iväg till praktiken, när jag väl slutade så fick jag stressa hemåt men fick i sista stund ringa avlastning då jag insåg att jag inte skulle hinna hämta Filip på dagis  

Väl hemma med mina killar så började tjatet, Filip babblade på om sina drömmar och de andra hängde på och  ifrågasätter varför det inte är så ännu och om det blir så och NÄR... Give me a break känner jag... Hur ska man förklara för dessa killar när de inte ens lyssnar på sin mamma??? 

Jag har sagt att jag inte tar några steg utan låter andra ta vissa beslut, har även fått säga till barnen att inte påverka någon om något men är inte säker på att de lyssnar tillräckligt på mig  

Jag är i underläge skulle jag tro bland allt manligt hormon i detta hem, undras om de skulle lyssna på mig och jag pratar med basröst och luktade Axe???   Om jag klagar??? hmmm tror att jag vill ha lite mer kontroll men är även glad över situationen som blivit  

Just nu så vill jag bara ligga på soffan och mysa, kanske ska gå ut med hunden och sedan krypa upp i soffan och drömma mig bort i min rosa lilla bubbla???

Imorgon blir ännu en lång dag, får ta och kolla med chefen om jag kan jobba in 10-15 minuter av lunchen så att jag hinner till dagis innan de stänger så jag slipper stressa...

På onsdag slutar jag tidigare och då lär jag få ta igen sånt jag missat idag och imorgon, typ städa med mera..

Dags för mig att dra mig ut med hunden och sedan in igen för att försöka värma mig...

Tjingeling  

Av Catti - 24 oktober 2011 06:08

22 dagar...  

Idag blir nog en lång och kämpig dag, vill gå och lägga mig en stund till men det är bara att bita ihop och köra igång...

Ska snart ut och skrapa rutorna på bilen så att det bara är köra igång, kanske dags att använda mig av mitt garage??? 

Funderar på hur slutkörd jag kommer att vara på fredag kväll, lär ju sitta som en ursketet päron när jag kommer hem vid 13 tiden... Tur att jag slutar tidigare på onsdag och fredag...

Näpp, nu är det dags att ta dom där jäkla rutorna och sedan väcka Filip...

Tjingeling...

Av Catti - 23 oktober 2011 16:56

Vilken helg det varit, blev lite smått besviken i fredags men resten av helgen har varit helt sjukt underbar...  

Tyvärr så är snart helgen slut och vardagen börjar men den kanske går snabbt förbi så att det snart är fredag kväll igen, det är marknad till helgen i stan som får göras ett besök på...   

I lördags hämtade jag Tomas och tog svängen förbi Överby för lite inhandling, bra smak har han på underkläder    Fick även hjälp med att laga maten och han är en riktig hejare på att skala potatis, duka och göra köttfärsbiffar, Linus fick även svar efter några veckors undran vilken stol som Tomas vill sitta på vid middagarna...   

Jag och Filip körde hem Tomas idag och vi hinner inte ens till Trollhättan denna gången innan Filip blir ledsen, när vi väl har släppt av honom så säger han snyftande: -Jag ska drömma en natt att han bor hos mig. Lilla goa gubben säger jag bara, det är verkligen ingen tvekan om att barnen avgudar honom...     

Fick även ett samtal från en tjej som jag saknat i mitt liv, lilla goa gumman... 

Att hänga kvar vid det förflutna är inget som gör någon gott, släpp och gå vidare säger jag, kan inte andra släppa taget så är det deras problem för var och en måste göra sitt för att må bra...

JAG mår otroligt bra, är glad och lycklig... Har de bästa personerna runt mig och det är inte många förunnat...

Jag älskar er verkligen   

Nu har jag dammsugit, utfodrat barnen och ska snart ta mig en promenad med hunden...

Tjingeling


Skapa flashcards