Alla inlägg under juli 2010

Av Catti - 29 juli 2010 16:37

J är en riktigt underbar kvinna, tack gumman för pratstunden <3<3<3


Ska till läkaren nästa vecka så det återstår att se vad som händer framöver, jag har inga större förhoppningar just nu...

Orkade inte med pastorsexp idag utan tar det nästa vecka, känner mig tom  gentemot folk...

Imorgon så kommer den äldste sonen hem, mitten killen åker iväg... Synd att dom inte hinner träffas då de enda han träffade på sin födelsedag var oss föräldrar, lillebror, mormor och hennes kompis =(

Nu ska jag ta och se på tv...

Tjingeling...

Av Catti - 29 juli 2010 13:06

Mår inget vidare, håret lossar fortfarande, matlusten finns inte och minnet sviker fortfarande =(

Har precis kommit ur en skön duxh, gjort omläggning och väntar på att vct ska ringa, behöver få träffa en läkare snarast...

Den senaste veckan har varit allt annat än bra, funderar på hur jag ska orka ytterligare 1 månad tills det förhoppningsvis vänder???

När vi väl kommer upp på topp så kommer jag allt att minnas vilka som bara snackat sina tomma ord och vilka som verkligen funnits där i vått och torrt...

Tänker inte utsätta någon för det som jag (vi) går igenom nu då det inte kommer att hjälpa situationen ändå, frågan är hur länge det kommer att fortsätta???

Vct skulle ringa upp 13.20 så jag får vara redo, hoppas att det på något sätt ska ordna sig till det bästa...

Hade ju tänkt att komma iväg till pastorsexp denna veckan men det har helt enkelt inte funnits tid eller ork, får ta det nästa vecka om vi inte hinner iväg under dagen, en sak är säker och det är att faddrar med bristande intresse ska bort ur våra barns liv...

Dom är värda fan så mycket bättre.... Har fått frågan vilka vi ska ta bort och det anser jag att vi inte behöver svara på, det räcker att säga att de som blir raderade är de som inte funnits där...


Tjingeling...

Av Catti - 25 juli 2010 13:44

Suck, ack och ve...

Blir så trött på att tjata och gnata men vad händer om man inte säger iferån??? Det blir rent jävla förbannat kaos!!!

Nu har en av sönerna sett till att dra på sig extremt förbud, inte kul för någon men inte tusan ska någon person få fria tyglar eller beröm för dåligt uppträdande.

Han kommer att bli riktigt sur och förbannad men han får vackert gilla läget som han själv dragit på sig, vi har regler hemma, samma regler har vi haft länge och reglerna är inte direkt extrema att leva upp till..

*Städa sina rum på söndagar, varannan söndag moppa och byta sängkläder.

*Gå upp i normal tid och komma i säng i lagom tid.

*Inget data eller tv-spels spelande innan de fått i sig frukost m.m

*Inget ätande i sovrummen (efter att vi hittat en hel del porslin i byrå m.m.)

*Datatid 2 timmar vilket kan utökas om man hjälper till hemma som att gå ut med hunden.

*Äta frukost, lunch och middag.

*Sköta sina saker, inte förstöra, ge bort eller byta utan vårt samtycke.


Att få sin andra pekskärmsmobil på 1 år, som man sedan gömmer för att slippa erkänna att man varit oförsiktig med och slarvat bort bakluckan är inget som jag ser med glada miner på...

Eller att försvinna iväg några timmar till något ställe som han vet att han inte får och sedan är uppkäftig när man ber honom komma hem är ju inte direkt en bra stil...

Jag har sagt ifrån att jag inte tänker tjata vareviga dag, istället har jag skrivit ut "reglerna" och satt upp på insidan av sovrumsdörrarna.

Ingen av barnen har direkta uppgifter att sköta i hemmet som att hjälpa till med städning, matlagning os.v så egentligen åker dom på en räkmacka genom livet men nu jäklar är jag trött på detta, straffet blir hårt denna gången och det är nog det enda som fungerar...


Yrseln har gått över men jag känner mig lite knas...

Tjingeling...

Av Catti - 22 juli 2010 23:09

Imorgon är det dags för omläggning, en tripp till af samt pastorsexp, ska dit och rensa bort några faddrar och nu anser vi att tiden gått ut att visa att man bryr sig...

Återstår vilka vi rensar bort och om vi lägger till nya...

Själv så har jag haft riktigt kul de senaste dagarna då jag fått besök av Anki, många skratt har det blivit...

Helgen blir hektisk och det är nog mer än vad jag klarar av så det blir till att sålla rejält, mår verkligen inte vidare "piggelin" =(

Nu har Filip somnat brevid mig så det är dags att ta och krypa ner också...

Tjingeling...

Av Catti - 21 juli 2010 10:16

Blir så trött, hade gjort mig iordning och tänkte sticka iväg för omläggning på vct, såg att jag ställt larmet på mobilen och funderade på varför det inte gått igång... Orsaken var för att jag ställt det på 12.45 för jag ska inte vara på vbct förrän 13.15

Har ingen ork alls och för att orka med minsta lilla sak så får jag leta fram energi =( känner mig inte vidare social heller men det är bara att bita ihop och försöka...

Helgen kommer att bli tuff för mig, har en syster som fyller år och vi får åka dit och lämna presenten samt att jag kanske ska köra en av sönerna till Göteborg...


Några glädjeämnen finns det ändå, hålet krymper och jag har lyckats hålla mig ifrån infektioner =) får glädjas åt varje framsteg jag gör även om det inte är lätt då det finns tråkigheter som vill visa sitt fula tryne, jag får helt enkelt klubba ner allt skit...


Nu ska jag försöka att leta fram energi...

Tjingeling...

Skapa flashcards