Alla inlägg under juni 2012

Av Catti - 29 juni 2012 15:57

Kanske kommer som en nyhet för vissa men nu är det som så att jag är en kvinna med 10 friska fingrar, VILL jag skaffa en karl så gör jag det helst på egen hand UTAN hjälp från andra!!!

Vet inte vad vissa fått för sig men att ens tro att jag skulle vara så äcklig att jag hoppar i säng med första bästa UTAN att ha några känslor för personen är ju bara helt galet, sorry men SÅNT går jag inte med på!!!

Gör INTE om det där!!!

Är barnledig nu och passar på att fixa iordning lillbusens rum, sedan är det vuxentid som gäller...

Tjingeling....

Av Catti - 28 juni 2012 17:50

Idag har jag varit på anställningsintervju, jag fick jobbet   

Är lite i valet och kvalet om jag ska berätta eller inte, personen har bara frågat om jag ska eller har anmält, den har inte frågat vem eller vilka som uppmanat mig till det....

Får jag frågan så kanske jag berättar, har en känsla att det inte kommer bli kul...   

Imorgon är det sista vardagen på denna månaden, jag ska vara barnledig och försöka få fixat sånt som jag inte kommer hinna eller orka med nu till veckan, lär ju vara ganska trött nästa fredag när jag jobbat 7-16 varje dag men jag längtar efter att komma igång   

Känner att det känns ganska bra nu trots allt, kunde varit bättre men det är ingen idé att gräva ner sig för något man ändå inte kan göra något åt...   

Nu ska jag se till att lillprinsen kommer i säng och sedan ska jag bara "vara"...

Tjingeling...

!!

Av Catti - 24 juni 2012 02:21

Har fått hört det och nu får jag faktiskt hålla med!!!

Jag som är barnens mamma och ska skydda dom har fått min ena son att blir fruktansvärt ledsen, han var iväg till en person och råkade höra en del av samtalet.

När han kom hem var han både ledsen besviken, han berättade detta och jag förstår att mina barn blev besvikna över det dom fått höra med tanke på att personen VET att mina barn fått utstå mycket och jag visste inte VAD jag ska säga!!! HUR ska jag förklara när inte jag vet!!! HUR ska jag kunna ge dom svar på deras frågor när jag inte ar några svar och känner mig både ledsen, arg, besviken och rent ut sagt fördjävlig som indirekt skapat situationen även om jag inte var ensam, MEN det är jag som nu får stå här och försöka förklara något som för mig är obegripligt!!!

Tyvärr så råkade samma son läsa en sak som han blev ännu mer upprörd över, han tyckte att det kändes som en käftsmäll och jag förstår honom, han VET att det INTE är hans eller hans bröders fel!!!

Är det någon som ska få ta skiten och må dåligt så är det JAG, det är jag som är deras mamma och SKA skydda dom men jag lyckades inte...

Han tog så illa vid sig att han gick ut i regnet och satte sig för att gråta!!!

FY FAN vad jag hatar mig själv som "orsakat" hans sorg, de andra killarna mår inget vidare heller och jag vet INTE vad jag ska göra eller säga!!

Som de sa, dom hade ALDRIG väntat sig detta, inte efter allt som hänt!!!

Jag förtjänar att ta all skit, mina barn är oakyldiga MEN ändå är det dom som har lidit idag och jag verkligen hatar och klandrar mig för det!!!

Känner mig förtvivlad över att de ens ska behöva få reda på vissa sakwer, sedan när de kommer och frågar och JAG inte har några svar så känns det ännu mer fördjävligt att de ska behöva lida för något som är MITT fel om det nu ska anklagas!!!

Mina barn VET hur det ligger till och vad som hänt, jag känner mig jäkligt ledsen och sårad men vad gör då inte DOM?? Dom som vetat allt och helt plötsligt får reda på en del som iunte ens JAG vill veta!!!

Jag har inte sovit förra natten och har fruktansvärd smärta MEN jag lär inte sova denna natten heller för jag har panikångest som gör att jag inte vågar lägga mig ner...

Jag tar det, den sorgen, smärtan och allt jag känner ÄR inget mot vad mina barn känner när jag , deras mamma har satt dom i en situation som inte är rättvis mot dom!!!

Jag vet verkligen INTE vad jag ska säga för jag vet ju själv inte svaren!!! Önskar att jag gjort många saker MEN inget av det jag gjort i mitt liv ska behva drabba mina barn på det sätt som de gör!!!

OM någon förtjänar priset som sämsta mamman så är det JAG!!! Det senaste dygnet har varit för djävligt och jag trodde att jag var i botten, ack så fel jag hade. Jag mår säkert som jag förtjännar oc det är inte mer än rätt men varför ska mina barn få lida???

Jag hoppas verkligen att detta var ett jäkla skämt eller missförstånd för OM det inte är det så har jag verkligen ställt till det, rejält och jag skulle INTE bli förvånad om barnen kommer att hata mig.. Med  ALL rätt!!!

Sitter och funderar på HUR jag ska kunna gottgöra??? JAG tog atg i problemen, och nu när jag gjort det så får mina barn lida... 

Jag vet verkligen inte VAD som händer och sker, vet bara att jag har mött karma och får vad jag förtjänar, samtidigt så vet jag inte HUR jag ska skydda och förklara för mina söber, som Linus sa: Det kändes som en käftsmäll och ändå VET dom inte allt...

Om DET kändes som en käftsmäll och han blev så ledsen att han går ut och sätter sig i regnet för att gråta över något som egentligen INTE han har att göra med ELLER skulle fått reda på, då VET jag ärligt talat inte hur de kommer att reagera på om de får reda på andra saker... Vill inte ens att dom SKA få reda på vissa saker, jag kan ta att bli förnedrad även så att andra får reda på vissa saker som kanske inte riktigt stämmer med verkligheten men skit samma, mina barn kommer bli förkrossade och DET förtjänar dom INTE!!!

Samtidigt som jag mår riktigt dåligt fysiskt och psykiskt och inte kan sova för andra natten i rad så är jag tacksam, tacksam över att mina barn kan sova!!!

Vet att jag kommer få en del frågor imorgon och tyvärr så tror jag inte att jag har svaren, önskar att jag kunde säga till dom att, det var bara en sån där dålig dag då man spyr galla över allt och alla! men jag VET inte, det enda jag  vet är att mina barn inte ska få lida för något som andra gjort och jag hoppas verkligen att det blir en bättre dag idag (söndag) ...

Är så trött på bråk, intriger och annat jäkla tjafs. Jag vill ha lugn och ro, jag tycker inte att det är för mycket begärt med tanke på att barnen inte ska behöva oroa sig och undra, jag kan inte svara på frågor som JAG själv inte har svar på...

Kan bara konstatera att jag mår som jag förtjänar, önskar bara att när mina barn vaknar upp och börjar fråga så ska jag kunna säga att det var en dröm!!!

Tyvärr så fick en av sönerna uppleva mardrömmen i verkligheten, och jag som tyckte att de fått nog med tråkigheter i sina liv...

Barnen har insett att jag mått riktigt dåligt idag men jag kan/vill inte berätta allt för DET har dom inte att göra med och jag vill inte förstöra genom att berätta, det räcker så bra att andra ser till att de får reda på en del saker, både sanna och falska...

Tyvärr så kan jag inte skydda dom från att bli sårade av andra men jag försöker att dkydda dom så gott det går...

Denna veckan har varit riktigt bra men tyvärr så har jag och barnen fått reda på en del som vi INTE skulle belat få reda på, vi mådde gott ovetandes men nu vet jag inte riktigt vem som kommer må sämst! Det jag vet att är det NÅGON av oss som förtjänar att må dåligt så är det JAG och INTE barnen...

Ska fortsätta gråta och fundera på svar som jag inte har en susning på men barnen FÖRTJÄNAR att få svar när de frågar... 

Tjingeling 

Av Catti - 23 juni 2012 16:54

Datorn började strula igår, jag började leta efter en Norton skiva ifall det var virus...

Hittade ingen och det slutade med att jag rensade ur skåp och städade köket, så jag har inte sovit inatt och diskbråcket gör djävulusikt ont....

Fick massage av min underbara systerdotter som kom som ett skott...

Sedan kom en kompis och skulle kolla datorn, då startar den inte längre....

Och som grädde på moset så läste jag en blogg och fick reda på lite som varken jag eller barnen tyckte var vidare kul att höra...

Just nu är jag trött, har ont, är ledsen, arg och besviken men skit samma för om ungefär 1 timme så ska jag lägga lillen och sedan stänga in mig i mitt sovrum och bryta ihop, känner redan trycket över bröstet så pabnikångesten lär ju slå till rejält ikväll och det kommer sluta med att jag inte kommer våga lägga mig...

Men va fan gör det, skit ska skit ha SO BRING IT ON!!!!

Adjöss...

Av Catti - 20 juni 2012 18:59

Det kännsj ju bara så underbart att folk tror det värsta om en, att de har så jävla låga tankar... NOT!!!

TACK så mycket, nu vet jag verkligen var jag har folk!!!

Tänk bara på en sak, sanningen kommer fram, det kan ta tid och kräva en del jobb MEN när sanningen kommer fram så ska ni bara veta att då är det för sent!!!

JAG tänker inte ta andras skit, jag är inte perfekt men jag kan erkänna mina misstag...

Hoppas att ni får ett gott liv för detta var sista gången som jag tog skit, är så jävla trött på lekarna som utspelas...

Till sist så vill jag förklara för en person...

Är man inte tillsammans så har man inget med den personens liv att göra OM inte personen själv vill berätta!! Man kan inte ställa krav då man inte har rättigheter till det...

Är man däremot tillsammans så har man rätt till information OM vad partnern gör!!! Krav bör man ställa om man känner för det och man ska mötas och vara ärliga mot varandra...

Ibland så ska man tänka på att vad man säger eller skriver inte går att ta tillbaka, däremot kan man be om ursäkt och hoppas på att bli förlåten...

Tjingeling...

Av Catti - 20 juni 2012 04:35

Då var det onsdag igen och jag har inte kunnat somna, nu är ingen idé att lägga sig heller för det är inte många timmar kvar så kommer lillbus att vakna...

Har fixat iordning löshåret som jag tänker sätta tillbaka, saknar det   

Idag tänkte jag åka och handla lite mat och även ta mig en liten tripp till min lilla "godis butik" i THN   

Ska nog fixa lite kaffe och se på tv, sedan är det bara att rocka igång dagen....

Är lite frustrerad, så det är nog dags att sätta fart och få igång "maskineriet" igen, ska kolla om någon vill hänga på för det är roligare om man är några stycken...

Tjingeling...

Av Catti - 18 juni 2012 20:16

Jag har ett linneskåp och i höstas så försvann nyckeln, vi letade som galningar och till slut så fick jag hjälp med att slå sönder låsen...

IDAG hittade jag nyckeln, så jäckla dumt ställe den låg på...

Har haft en riktigt trevlig dag med mina underbara   sedan fick jag besök av en kompis som tyckte att vi gott kunde komma till honom nu på midsommar, har egentligen börjat planera annat men inget är ju bokat så varför inte??

Nu börjar jag bli lite slö och tänker ligga på sängen och se på tv, imorgon blir det möte och tvätt samt kanske ett akutbesök till näl..

Tjingeling... 

Av Catti - 18 juni 2012 09:10

Måndag är åter här, hade hoppats på att allergin skulle gött över men det har den inte gjort fast det känns bättre.

Även om jag inte känner för att dra mig ut så måste jag iväg och handla lite, får gå som det går...

Idag ska Linus på möte, imorgon ska jag, Anton och Linus på möte...

I övrigt så är det städ, tvätt och vanliga sysslor som gäller...

Kollade till trädgårdslandet förut och det finns chans till att potatisarna och jordgubbarna hinner bli färdiga, om inte annat så får jag göra potatisknyten med de potatisar jag har och köpa jordgubbar...

OM nu det stämmer så ska det inte regna till midsommar, då blir det grilla som gäller, nobbar sillen och föredrar kött istället...

Kom precis på att jag lovat köra Anton och Emma till vischan på torsdag, de ska på något grillparty om jag fattade rätt....

Måste komma fram till ett beslut angående bilen, ska jag ha den kvar, sälja eller ställa av den???

Nu ska jag skriva lista över det som ska inhandlas idag...

Tjingeling...

Skapa flashcards