Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Funderar

Av Catti - 16 april 2011 11:45

Funderar på vad meningen är och vad som kommer att hända hädanefter, fick i torsdags reda på att kommunen bekräftat att vår son varit utsatt för kränkningar sedan årskurs 7, så nu är det upp till skolinspektionen att reda ut vad som ska hända. Det viktigaste är att både barn och personal på den skolan ska få trygghet, det har hänt för mycket genom åren och den miljön är inte vidare trygg så nu får man hoppas på att det blir bättring.

Har även fått frågan några gånger den senaste tiden om hur jag ska fira min 40-års dag, en mycket bra fråga. Egentligen så känns det inte som att det är något speciellt, är det meningen att man ska fira med fest för andras skull?

Efter allt som hänt det senaste året så vill jag ta till vara på livet, familjen och vännerna, men då är frågan vilka mina vänner är? Jag är osäker på vilka mina vänner är och vilka som är mina bekanta, det är skillnad på de begreppen, för mig så finns vänner där oavsett tid eller situation.

Det har ju tyvärr visat sig det senaste året att en del av de personer som jag ansett vara mina vänner inte varit detta, vissa har visat sig vara "bekanta" eller rent ut sagt även visat sig vara personer som inte ens räknas som bekanta.

Snart är det dags för L´s konfirmation och det har visat sig att vi fick rätt i våra aningar, vi visste redan innan att vissa inte skulle komma. Det är ungefär 1 månad kvar så fyller A år, och sedan är det min tur.

Så då är jag tillbaka till hur jag ska göra, bara låta dagen gå eller göra något speciellt? Som det känns nu så blir det inget firande, fast vem vet vad som händer då det är ett tag kvar...


Veckan som gått har jag haft fullt upp, började min praktik som ska hålla på i 5 veckor till så de kommande 2 veckorna ska jag vara i Uddevalla.

Just nu är jag trött då jag inte kunde sova ut, har passat på att städa lite så kanske jag somnar tidigt och får sova bättre inatt.

Kanske dags att ta en kopp kaffe och försöka ta itu med andra uppgifter som behöver fixas...

Tjingeling... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 13 mars 2015 08:12

Men ärligt, hur står det (s)till där uppe???? Är de 2 grå i inbördeskrig??? Hota om och om igen med att ta sitt liv, efter vad du gjort så finns det nog folk som vill hjälpa dig. Vet du ens om att du är patetisk? Vet du ens om vad du utsätter din...

Av Catti - 20 februari 2015 16:07

Äntligen så slipper jag dom, jag behöver aldrig mer ha med dom att göra.... TJOOOHHHOOOOO Hon tog och flög till varmare breddgrader och där lär hon trivas för sådan var hon.... Så skönt att slippa patrasket YEEEYYYYYYY I´M A LIVE!!!!!!!! Jag är...

Av Catti - 12 januari 2014 09:55

Varit vaken en stund och hunnit ta med Iza på en promenad, kan inte riktigt bli av med alla tankar. Försöker att inte fundera så mycket och speciellt inte på negativa aspekter men det är svårt... Tänk OM. ifall det är det värsta beskedet? Vill ...

Av Catti - 17 december 2013 06:33

Tja vad ska jag tro, kan jag råka ut för mer tro??? Som det är i dagens läge så har jag: *En bruten stortå *Droppfot *Ischias *Diskbråck i svanken *En kota som strular i ryggen *Benskörhet i ryggen *Karpaltunnelsyndrom i båda handlede...

Av Catti - 8 december 2013 06:19

Jisses vad tiden går fort, det är redan andra advent och jag är vaken sedan några timmar men de andra sover gott    Nu är det inte många dagar kvar till julafton och här är det en liten kille som längtar, längtar både efter själva julafton med allt...

Ovido - Quiz & Flashcards