Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Catti - 21 maj 2011 13:32

Vad livet kan kännas bra ibland, nästan så att man blir rädd...

Tog med familjen på en promenad till godisgrottan, passade på att knalla förbi vår blivande bostad och vi pekade och förklarade vilka fönster som är till vilka rum osv, såg att nuvarande hyresgästen stod i fönstret och tittade på oss   Vi fortsatte vår promenad och efter inhandling av diverse godsaker och dryck så avvek Anton för att följa en kompis hem så jag, maken, Linus och Filip började gå hemåt.

Tog vägen förbi bostaden igen och kikade lite till, när vi precis gått förbi infarten så kommer kvinnan ut och bjuder in oss för att titta på lägenheten igen  

Nu fick vi oss en riktig titt, var ju lite stressigt förra gången. Det är en stor hall, klädkammaren är inte fy skam heller samt att det är en stor diskmaskin, kyl OCH frys!!! Inget jäkla halv/halv längre... Hon frågade om vi ville köpa hennes furu vitrinskänk med överdel samt ett hörnskrivbord vilket vi gärna gör, köket är riktigt stort och det är många skåp med furu   Jag som älskar furu blev ju salig och det kommer att passa på bra med vårt köksbord.. Linus ville ha det lilla sovrummet, det största får Anton så tar Filip det som är mellan köket och vardagsrummet. Badrummet och den separata toaletten var båda riktigt stora och fina skåp så man slipper att knö, hade fått för mig att hallen var mindre än den var  

Balkongen var riktigt stor också samt att det tydligen finns ett garage till oss om vi är intresserade, snacka om att byta upp sig säger jag bara  

Nu ska jag ta mig lite kaffe och kolla möbler på nätet, ska ju byta ut en del. Tvättmaskinen, frysen, divansoffan, 2-sitsen och ett av de stora skrivborden ska vi inte ha med oss när vi flyttar.  

Ha det gott i solen och njut av livet...

Tjingeling... 

Skapa flashcards