Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Catti - 27 juni 2011 21:25

Så var det min tur att hamna på akuten igår, brukar annars få vara chaffis dit. Åkte därifrån med Kåvepenin samt order om att ta det lugnt då jag åkt på lunginflammation. Att ta det lugnt är inte direkt rätt tillfälle, maken börjar jobba idag så då är det bara att bita ihop och ta hand om barn och hem. På fredag börjar jag jobba heltid och ska så göra in i augusti samt att det snart är flyttdags, skit också att det ska dyka upp nu...

Bara att bita ihop och gilla läget, vissa saker i livet kan man inte gömma sig för...

På fredag är det den 1 juli, jisses vad fort tiden går. Hade ju satt upp det datumet som mål för att bryta kontakten med personer som inte haft kontakt med mig på ett bra sätt, vill börja om på nytt och då tänker jag inte ha med folk att göra som inte är intresserade av min och min familjs välmående att göra. Det ska blir strängare regler från vår sida om att utnyttja oss, visst, vi är inte främmande för att folk kan ändra sig och be om ursäkt men då ska personerna verkligen mena det också, inget mer spel och fjanteri. DET betackar vi oss för...

Är så trött på att folk hör av sig när de vill ha något, varför inte höra av sig för att kolla läget eller bara tjata bort lite tid???  Det jävligaste är när personerna om och om igen kör samma spel, sedan får man frågan om man anser att de räknas in i kategorin av personer som "misskött" sig, hmmmm, vad anser de själva??? Ska jag verkligen ens behöva peka ut den ena eller den andra??? 

Räcker det inte med att jag sagt (skrivit) att jag är trött på folk som:

* Hör av sig för att de vill ha eller låna något.

* Hör av sig för att låna toa eller sovplats då vi bor centralt.

* Gny av sig om sina problem utan att ens fråga och bry sig om hur vi mår.

* Inte ens kan höra av sig bara för att, istället väntar tills det dyker upp en situation då de "måste". 


Vi kommer inte att bo centralt så på det sättet så kommer vi att slippa ifrån en hel del "rast besök" men vi kommer också slippa ifrån att engagera oss i personer som egentligen borde kontakta utbildad personal inom vissa områden... 

Nu ska jag ta och göra mig färdig för sängen, blir en tidig uppgång med lite olika "aktiviteter"

Tjingeling...

Skapa flashcards