Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Catti - 17 januari 2010 09:32

Söndag och det har varit mycket att stå i den senaste tiden...

Imorgon börjar vårterminen och då är det nya friska tag som gäller   


Det sägs att kärt barn har många namn, tänkte bara påpeka till vissa personer att en person kan inte vara en fitta men däremot ha en, frågan är även om det undgått att vi kallas för människor och härstammar från ap-släktet men vi är inga apor...   

Ett tips är att OM man nu ska tracka ner någon och inte vill att personen ska få reda på det, kolla upp vem som lyssnar   

Å andra sidan, efter att jag fått reda på vad vissa säger så ger det ju mig lov att berätta det jag vet om de personerna.. eller???   

Att visa lite respekt och hänsyn till andra borde inte vara svårt men efter att jag stått ut med en hel del från vissa i min närhet under ett antal år så har jag gett mig själv ett riktigt bra nyårslöfte som jag försöker att hålla och hittills har det gått riktigt bra   

Jag ska INTE låta mig utnyttjas av andra varken psykiskt eller fysiskt, har man behandlat mig dåligt så ska man verkligen inte tro att jag längre finns där, jag vet att jag varit som en jäkla matta som man kunnat trampa på och sedan har jag förlåtit men nu är det slut på det...   

Att ta mig för given är nog det dummaste man kan göra för nu står jag inte där längre och tar emot när någon behandlar mig dåligt, däremot så kommer jag att använda ALL information som jag har när det behövs, tyvärr så finns det en del som pratar först och tänker sedan om dom ens tänker alls vill säga...   

OM någon får höra att jag sagt något negativt om den personen så behöver den inte bli arg, för det är ju helt enkelt som så att jag bara berättar vad den personen berättat för mig och orsaken till att jag berättar för andra är för att den personen har varit ett riktigt PRAKTARSEL mot mig eller min familj...   


Så om jag ska förenkla det hela i regler så blir det som så:

§ 1. Ta inte mig eller min familj för given!

§ 2. Visa respekt!

§ 3. VÄX UPP, sluta att sitta som en jävla martyr och skyll allt på andra!

§ 4. Sluta att kalla folk för vänner om du ändå inte är en vän!


Det var det hela skulle jag tro så om man nu inte kan följa dessa enkla regler så är det helt ok att hålla sig ifrån oss men tänk då även på att hålla igen truten så att jag slipper avsätta min tid till att berätta alla smaskiga saker som jag fått höra genom åren OM någon nu skulle fråga alltså   


Tjingeling...

Skapa flashcards