Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Catti - 11 maj 2010 18:09

Är så trött på dränaget, minsta lilla som får den i rörelse så känns det på insidan av kroppen och jag blir illamående, samtidigt som jag längtar tills det ska dras så bävar jag, bävar eftersom det var det jävligaste jag gjort på längde och bara vrålade rakt ut även om jag var fullproppad med morfin när de drog de anddra 2 på sjukhuset.

Denna gången så sitter inte dränaget i "döfläsket" utan under ena bröstet och jag har ingen smärtlindring, tack och lov så har läkaren sagt att jag kan få lugnande eller i värsta fall söva mig och vid utskrivningen som var för ca: 1½ vecka sedan så sa dom att de skulle skicka en kallelse till att dra dränet och det skulle dras inom 2-3 veckor...


På torsdag så är det sista dagen med antibiotikan, är så trött på att bli dålig i magen av det och att behöva sköta tiderna, 1 timme efter mat eller 2 timmar före...


Känns som att jag har enormt mycket att ta tag i, städningen får vänta tills läkarna ger klartecken för jag tänker inte utsätta mig för några risker, jag vill bara läka ihop och bli frisk...

Jag har en hel del studier att få gjorda, fylla i försäkringspapper, kontakta sjukhuset i stockholm och kräva svar på mina frågor os.v


För tillfället så går jag fortfarande till vårdcentralen och får mitt "titthål" rengjort varje måndag, onsdag och fredag, billigt blir det inte heller =( 150:-/vecka är ganska mycket i längden men snart är jag uppe i frikort...


Har fått bort alla agraffer förotum 5 som sitter närmast "titthålet" och det läker fint, nu ska jag försöka få tiden att gå så att jag får lägga mig i en renbäddad säng...


Tjingeling...


som synes så kan jag inte rikmtigt peta navelludd ännu då dom fick skära rakt igenom naveln och den har varit "igenbommad"...

  

Skapa flashcards