Alla inlägg under september 2009

Av Catti - 7 september 2009 21:09

Mår skit, fick gå hem idag mitt under lektionen, har sovit flera timmar mitt på dagen och är lika trött för det.

Känner mig helt färdig men det är bara att proppa i sig alvedon för att få ner tempen och möla i mig bafucin och strepsil så halsen känns bättre, imorgon behöver jag köpa mer nässpray.

Ska snart krypa i säng igen och hoppas på att jag blir frisk lika fort som jag blev sjuk...

Tjingeling...

Av Catti - 6 september 2009 21:33

*poff* så var jag förkyld, med min tur så är det femtioelvasidig svininfluensa.

Ska ta och krypa ner i sängen så fort jag druckit upp mitt te och borstat tänderna, återstår att se hur jag mår när vaknar...

Tjingeling...

Av Catti - 5 september 2009 08:48

Igår var en riktig skitdag, jag och maken har en överenskommelse med ägaren till Meddo (solarium) att vi går förbi där och säger till folk att gå därifrån om dom sitter där utan att sola för det har varit mycket vandalisering.
Så jag såg att det satt någon vid fönstret och gick in, med mig hade jag Linus och hans tjejkompis, jag förklarade att ägaren inte vill ha folk där då det varit vandalisering och det finns övervakningskameror + att securitas kommer förbi ibland.
Tjejen som satt i killens knä reste sig och gick ut men killen satt kvar utan att säga något så efter att jag upprepat mig igen så tog jag min mobil och tog ett kort på honom och då flög han upp som en skottspole.
Skrek jävla hora, slet upp min munktröja, sletsönder mitt headset + mobilband (har alltid mobilen innanför jackan), han vred om min hand så den ser ut som "hej-kom-och-hjälp-mig", han försökte skalla mig 2 gånger och han fortsatte även om jag påpekade att jag skulle göra en polisanmälan.
Han gick först när jag sa till Linus och kompisen(12-år) att gå ut och ropa att någon skulle ringa polisen, polisen kom och jag fick åka med till stationen, dom visade kort på en kille utifrån min beskrivning och "bingo" det var samma kille, det mest skrämmande är att han är bara 14-år....
Ägaren till Meddo ringde igår och allt är inspelat...

Av Catti - 3 september 2009 19:47

 Det visade sig att datan blev inställd idag så det har varit ett redigt röjjande här hemma *s*

Imorgon är jag ledig så då blir det pluggande men vi måste även iväg till kyrkan för "fadder-rensningen", ska förklara vilka faddrar det gäller och på vilket sätt de brustit sedan är dom väck!

Vi våra spån hade i vår vilda fantasi trott att vissa skulle skärpa till sig men fan vad vi bedrog oss, det är sorgligt att "vuxna" kan vara så barnsliga som de visat sig vara, det är ju helt otroligt.... 

Tror verkligen personerna att deras sätt gentemot fadderbanet är ok? eller att deras snack och sätt gentemot oss är acceptabelt? Kan dom verkligen vara så otroligt korkade? Skit samma för vi behöver inte ha någon som helst kontakt längre efter det mötet och det borde vara en lättnad för vissa personer då dom ändå inte visat sig vilja hålla kontakten förutom om dom kan vinna något ut av det...

Helgen blir nog livlig eftersom vi får besök imorgon som stannar hela helgen så det blir full rulle...

Ska även vänta på ett samtal från en viss brutta ;-)

Nu ska jag ta och läsa lite...

Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards